QUOTE
Izklausītos nu afigenna spici, ja tu maz zinātu, ko tu runā, nevis būtu kaut ko pa labi pa kreisi izlasījis par to, kura attieksme šobrid ir FoOoOoRšĀaAaA internetos, un pēctam nācis atražot viņu kaut kur citur, lai iegūtu cieņas punktus vietējā maijpuķīšu pļavā. :>
Batthert weaboo.
Sāksim ar antīkajiem 8-bit laikiem. Final Fantasy dominēja, jo no rietumiem varēja gaidīt baggainas spēles, Japānas civilizācija valdīja 8-bitu un 16-bitu ērā. FF (pirmās daļas), Castlevania, Metroid, Super Mario, Contra, utt.
Bet 90-to gadu norietā RPG lauku sāka iekarot rietumi uz DnD fantasy pamata spēlēm, Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights, tad nāca entie apokaliptiskie gabali, Wasteland, Fallout I un II, tad pēc tam dungeon 3D crawleri, The Elder Scrolls Arena, Ultima, tad dižās klaiņātuves Gothic I un II, Fable, dižās nelineārās klaiņātuves, The Elder Scrolls Morrowind, Oblivion, utt.
Kas tagad mūsdienās ir JRPG?
Fantastiskā apģērbu kolekcija, kas liktu Versačem taisīt barrel-rollus zārkā, dažnedažādo monstru klāsts, kuru grūtības līmeni nosaka to stati, lokācijas, kuras nevar izstaigāt kā vien gribi, melodramatiskais sižets, kurš ir lineārāks par lineālu. Mūsdienās tos fanus vien cer noķert ar eye-candy un šeidingiem, dizainiem un citām glupībām.
Tad jau Dink Smallwood ir vairāk no RPG kā FF 13.